Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

"Hisperica...famina" Anonymous

Το πελαγος αυτο περιμενει αφριζοντας τους κοσμικους τοπους
με κυματα ποταμια δερνει της γηινες ακτες.
Πανω σε βραχους αβιονιους χιμαει με ογκους απο κυματα.

Αναταραζει τα χαλικια με στροβιλο γεματο βομβους
τιναζει αφρους κι αγρια αυλακωνεται
απανωτα ταραζεται απο πνευματα γεματους ηχους.

Vivaldi, Autumn


Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

James Joyce

 You are my only love. You have me completely in your power. I know and feel that if I am to write anything fine and noble in the future I shall do so only by listening at the doors of your heart. I would like to go through life side by side with you, telling you more and more until we grew to be one being together until the hour should come for us to die.

On Poetry and Poets

"Poetry is the rhythmical creation of beauty in words."
Edgar Allan Poe
 
"To see the Summer Sky
Is Poetry, though never in a Book it lie -
True Poems flee."

Emily Dickinson
 "A poet can survive everything but a misprint."
Oscar Wilde
 "Out of the quarrel with others we make rhetoric; 
out of the quarrel with ourselves we make poetry."
W.B. Yeats
 "Always be a poet, even in prose."
Charles Baudelaire
"A poem is never finished, only abandoned."
Paul Valéry 
 "Poetry is what gets lost in translation."
Robert Frost
 "Poets are the unacknowledged legislators of the world."
Percy Byshe Shelley
"Poetry is man's rebellion against being what he is."
James Branch Cabell
 "Genuine poetry can communicate before it is understood."
T.S. Eliot
 "The poet doesn't invent.  He listens."
Jean Cocteau

Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Φρίντριχ Νίτσε - "Ανθρώπινο Πολύ Ανθρώπινο"


"Μπορούμε να αμφιβάλλουμε αν ένας μεγάλος ταξιδιώτης έχει βρει σημείο στον κόσμο με πιο άσχημες πλευρές απ΄όσο πάνω στο ανθρώπινο πρόσωπο".
"Εκείνος που βλέπει λίγο, βλέπει πάντα πολύ λίγο. Εκείνος που ακούει άσχημα, ακούει πάντα, κάτι παραπάνω".
"Κοινή γνώμη - Ατομική Αβουλία"
"Οι πεποιθήσεις είναι πιο επικύνδυνοι εχθροί της αλήθειας απ'όσο τα ψέματα".
"Ο συνηθισμένος άνθρωπος είναι θαρραλέος και άτρωτος, όπως ένας ήρωας, όταν δεν βλέπει τον κίνδυνο, όταν δεν έχει μάτια για αυτόν. Αντίθετα ο ήρωας δεν προσφέρει τίποτα τρωτό παρά τη ράχη του: εκεί όπου δεν έχει μάτια".
"Εκείνος που δε ξέρει να βάζει τις ιδέες του στον πάγο δεν πρέπει να εμπλέκεται στη ζέστη της συζήτησης".
"Είναι προνόμιο του μεγαλείου να παρέχει πολλή ευτυχία μέσα απο μικρά χαρίσματα".
"Η φλόγα δεν είναι τόσο λαμπερή για την ίδια όσο για τους άλλους που φωτίζει: το ίδιο συμβαίνει με τον σοφό".
"Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να κάνουν τη ζωή οδυνηρή για τους άλλους ανθρώπους, δίχως άλλο λόγο, παρά για να ανακουφίσουν, σύμφωνα με τη δική τους συνταγή. Αυτό πρεσβεύει για παράδειγμα ο Χριστιανισμός".
"Η ημιμάθεια θριαμβεύει πιο εύκολα απ΄όσο η απόλυτη γνώση: βλέπει τα πράγματα πιο απλά απ'όσο είναι και γι'αυτό, δίνει μια ιδέα γι'αυτά πιο κατανοητή  και πιο πειστική".
"Η αδιαλλαξία της σκέψης είναι, συχνά, η ένδειξη μια εσωτερικής, ανήσυχης διάθεσης που αναζητά να ταραχθεί".
"Οι νέοι άνθρωποι αγαπούν το ενδιαφέρον  και το μοναδικό, αδιάφορα ως πιο σημείο είναι αληθινό ή ψεύτικο. Τα πιο ώριμα πνεύματα αγαπούν, απο την αλήθεια, εκείνο που είναι το πιο ενδιαφέρον και μοναδικό σε αυτή. Τέλος, τα εντελώς ώριμα μυαλά αγαπούν την αλήθεια ακόμη και μέσα στα πράγματα όπου φαίνεται γυμνή και απλή και προκαλεί στον χυδαίο άνθρωπο πλήξη επειδή έχουμε παρατηρήσει ότι η αλήθεια συνηθίζει να λέει ότι πιο εξυψωμένο κατέχει σε πνεύμα, με το ύφος της απλότητας".
"Όπως ακριβώς οι κακοί ποιητές, στο δεύτερο μέρος των στίχων, ψάχνουν ιδέες για τη ρίμα, όμοια οι άνθρωποι, στο δεύτερο μέρος της ζωής, γίνονται πιο ανήσυχοι, συνηθίζουν να αναζητούν τις πράξεις, τις καταστάσεις, τις σχέσεις που πλαισιώνουν με αυτές την προηγούμενη ζωή τους, έτσι που εξωτερικά, όλα είναι σε συμφωνία αλλά η ζωή τους δεν κυριαρχείται πια και πάντα εκ νέου, καθορίζεται απο μια δυνατή σκέψη, αντικαθίσταται απο την πρόθεση να βρεθεί η ρίμα".
"Τι είναι λοιπόν η αγάπη, αν δεν είναι να καταλαβαίνεις και να χαίρεσαι, βλέποντας κάποιον άλλο να ζει, να ενεργεί και να αισθάνεται μ'ένα διαφορετικό και αντίθετο απο το δικό σου τρόπο; Για να ενώσει η αγάπη τα αντίθετα μέσα στη χαρά, δεν πρέπει να τα καταργήσει και να τα αρνηθεί. Ακόμη και η αγάπη για τον εαυτό σου έχει ως μια αμετάβλητη δυαδικότητα (ή μια πολλαπλότητα) σ'ένα μόνο πρόσωπο".
"Η μητέρα της υπερβολής δεν είναι η χαρά αλλά η απουσία της χαράς".
"Η πίστη στην αλήθεια αρχίζει με την αμφιβολία στο θέμα όλων των "αληθειών" στις οποίες έχουμε πιστέψει έως τώρα".
"Δεν γνωρίζουμε αν έχουμε ένα δόντι φιδιού, πριν κάποιος τοποθετήσει τη φτέρνα του πάνω μας. Ο χαρακτήρας μας είναι καθορισμένος περισσότερο ακόμη απο την απουσία ορισμένων γεγονότων, παρά απο αυτά που έχουμε ζήσει".
"Αν είναι κανείς πλασμένος απο την ίδια στόφα με ένα βιβλίο και ένα έργο τέχνης, είναι βαθιά πεπεισμένος ότι αυτά πρέπει να είναι τέλεια και θίγεται αν άλλοι τα βρίσκουν άσχημα, υπερβολικά ή πομπώδη".
"Αυτό που λέγεται σύντομα μπορεί να είναι ο καρπός και το αποτέλεσμα κάποιου πράγματος που έχει κακολογηθεί επί πολύ καιρό, αλλά ο αναγνώστης που είναι πρωτόπειρος σε αυτό το πεδίο και δεν έχει κάνει άλλο συλλογισμό, βλέπει κάτι εμβρυακό σε όλα όσα λέγονται συνοπτικά, όχι χωρίς μομφή προς το δημιουργό που έχει τολμήσει να του παρουσιάσει ένα έδεσμα που δεν ήταν καθόλου ψημένο".
"Δεν είναι το να είσαι ο πρώτος που βλέπει κάτι νέο αλλά είναι το να βλέπεις, σαν να ήταν νέα, τα παλιά και γνωστά πράγματα που έχουν ιδωθεί και ξαναιδωθεί απο όλο τον κόσμο που διακρίνει τα αληθινά πρωτότυπα πνεύματα. Αυτός που αποκαλύπτει τα πράγματα, είναι γενικά, αυτή η εντελώς χυδαία και αδέξια ύπαρξη - ο τυχαίος".
"Η λέξη του πνεύματος είναι το επίγραμμα που βάζουμε στο θάνατο ενός αισθήματος".
"Όταν τοποθετούμε την αλήθεια στο κεφάλι, δεν διακρίνουμε, γενικά, παρά το κεφάλι μας. Ούτε αυτό δεν είναι τοποθετημένο εκεί όπου θα έπρεπε".
"Οι άνθρωποι με βαθιές σκέψεις, στις σχέσεις τους με άλλους ανθρώπους, έχουν πάντα την εντύπωση ότι είναι ηθοποιοί, επειδή είναι αναγκασμένοι, για να γίνουν αντιληπτοί, να υιοθετούν ένα επιπόλαιο ύφος".
"Δεν είναι απο τον τρόπο που μια ψυχή προσεγγίζει την άλλη αλλά απο τον τρόπο με τον οποίο χωρίζεται απο αυτή που αναγνωρίζει τη συγγένεια της και την εγγύτητα της προς αυτή".
"Η αγένεια είναι, συχνά, η ένδειξη μια αδέξιας απόδειξης μετριότητας που φανερώνει το μυαλό, όταν ξαφνιάζεται και προσπαθεί να κρυφτεί κάτω απο τη χυδαιότητα".
"Το πότε και το πως γελά μια γυναίκα, είναι ένδειξη της μόρφωσης της, αλλά η φύση της αποκαλύπτεται στον τόνο του γέλιου της. Στις πολύ καλλιεργημένες γυναίκες, βλέπουμε, ίσως, το τελευταίο άλυτο ίχνος της φύσης τους".
"Απο που μπορούν να γεννηθούν τα ξαφνικά πάθη ενός άντρα για μια γυναίκα, τα βαθιά και ενδόμυχα πάθη; Μόνο ο αισθησιασμός είναι η μικρότερη αιτία, αλλά όταν ο άντρας βρίσκει σε ένα πλάσμα αδυναμία, ανάγκη για βοήθεια και αλαζονεία, συμβαίνει κάτι μέσα του, σα να ήθελε να ξεχειλίσει η ψυχή του: αισθάνεται συγκινημένος και θιγμένος ταυτόχρονα. Είναι απο αυτό το ευαίσθητο σημείο που αναβλύζει η πηγή της μεγάλης αγάπης".
"Λακωνικότητα με νεύρο, ηρεμία και ωριμότητα, όταν βρεις αυτές τις ιδιότητες συγκεντρωμένες σε ένα συγγραφέα, σταμάτησε και πανηγύρισε μια μεγάλη γιορτή, στη μέση της ερήμου: θα περάσει καιρός, πριν αισθανθείς πάλι, μια τόση μεγάλη ευχαρίστηση".
"Το μεγάλο ύφος γεννιέται, όταν το ωραίο επιβάλλει τη νίκη πάνω στο τεράστιο".
"Τι ενδιαφέρει τη μεγαλοφυία, αν δεν ξέρει να μεταδίδει σε εκείνον που την παρατηρεί και τη σέβεται, μια τέτοια ελευθερία και ένα τέτοιο ύψος αισθημάτων που να μην έχει ανάγκη απο τη μεγαλοφυία!  -Να γίνεσαι περιττός-αυτή είναι η δόξα όλων των μεγάλων".

"The Loss of Illusions" Juana Inés de la Cruz

So then, un-maker of all my dear illusions,
now you have arrived here at the very last !
and since you are here in your own person,
I know for certain that the end has come to pass.
You have compelled my loss of my everything,
and that is not all either – i now believe
the price i paid  for receiving this advisement
could even be considered somewhat cheap.
No longer now will you go envying love -
those flattering and beguiling joys no longer yours
this being a rigorous lesson in disabusement
and the risk of further self-deceptions being slight.
I can now give up all my watching and waiting,
and this serves me as a secure consolation:
I find it to be in addition an alleviation
to the need of having to seek remediation.
In this same way, and in this very loss
I have found here something of a palliation.
One finds  that when the treasure has been forfeit,
the fear of forfeiture is likewise lost.
Having been left with nothing left to lose
I am now in a calmer situation:
the traveler finding herself already denuded
has no more fear of finding herself accosted.
But neither does this self-same liberty
serve me as any reliable advantage
and it should soon prove to be a detriment
if i should take it for yet another acquisition.
I no longer need the need for carefulness,
and of assets which tend to be at best uncertain:
and i  am determined that even this soul’s disposition
be considered only as yet another dispossession.

"On how time flees and is lost" Luis de Carrillo

With what light steps i see you running by!
Oh how you forsake and leave me, time so vain!
Aye, tyrant of all my goods, and of my self,
Oh how your high-handedness now makes me feel!
I thought to detain you, but you fled away,
To follow you, but blithely you went speeding.
In seeking i squandered you, Oh inhuman one!
The more i sought you, the more of you i lost.
Now i know your fury, now admit i’m humbled,
By your scythe’s sweep is made a town of the despoiled,
Oh harsh disappointment, i still cannot accept!
Blind did i live, now at last being undeceived,
An Argus made of my ills, with saddened eyes
I see you flee, see now that you are lost.